חג חדש נולד-מפתח האביב

איך ממפגש עם ד״ר אייל דורון וקריאה בספרו החדש והמעולה נולד חג חדש- מפתח האביב

מכירים את זה שלפני חג משמעותי כמו פסח יש דיונים במשפחה מי מארח, מה נביא מתנה, מה יהיה עם ההגדה המשעממת, איך ״נשרוד״ את זה? תמונת אווירה פסח אפרת שיין

הדברים האלו, ודברים נוספים שקראתי בספרו המרתק של אייל דורון ״להמציא מחדש״, גרמו לי לחשוב על רעיון- להמציא חג חדש, שבו אנחנו נהיה אלו שמגדירים את המנהגים, הכללים, האוכל וכו׳. בשלב ההרצה החלטתי לא ״לגרור״ את המשפחה המורחבת לתוך ההרפתקה הזו, אלא לנסות אותה קודם כל עם המשפחה הגרעינית שלי.

דבר ראשון גייסתי את בעלי היקר והילדים. חשבנו מה אפשר לחגוג ובאיזו דרך. נזכרתי שיש מנהג בשישי שלאחר הפסח, שבו אופים חלה בצורת מפתח כסגולה לשפע ופרנסה טובה, והחלטנו למנף את המנהג הזה ולהפוך אותו ליום חג. אילו מנהגים יהיו לנו? איזה אוכל נכין? את מי נזמין? מה נעשה? כל אחד מהילדים חשב והעלה רעיונות, ואנחנו גיבשנו אותם לכדי מסורת חדשה. את השם המקסים הציע יוסי, בן זוגה של אחותי הקטנה- ״מפתח האביב״.

מפתח האביב אפרת שיין

אז מה היה לנו בגרסת ההרצה של החג?
הזמנו חברים אהובים ומשפחה מצומצמת מאד. את הפעילות התחלנו בהסבר קצר על החג ומשמעותו, ואז עברנו למשחק חפש את המפתח. אחי הביא כמות מכבדת של מפתחות זהים מבעוד מועד, וליאור החביא אותם בכלמיני מקומות בבית. כל הילדים (וגם חלק מהמבוגרים) יצאו לחפש את המפתחות בחדרים ובסלון, והצוות המנצח קיבל פרס. אחרי חלוקת הפרס לזוכה הראשית, כל הילדים בחרו לעצמם פרסים מקופסת ההפתעות.

מפתח האביב אפרת שיין

מפתח האביב זהר וזיו

בצהרי היום עשיתי הפרשת חלה והכנתי המווון בצק לחלות ולחמניות. כולנו יצרנו יחד חלות ולחמניות בצורות שונות, כולל חלת מפתח אחת ענקית. כל אחד נתן דרור ליצירתיות שלו, והכין את המאפה שלו כפי שרצה- החל מכמות הבצק, דרך הצורה ועד לתוספות מעל (מלח גס, זעתר, עגבניות מיובשות, זיתים…). כמעט כולם לקחו חלק בפעילות, החל מזהר בת השנתיים ורבע ועד לקרן שהיא הכי גדולה מבין המוזמנים.

מפתח האביב אפרת שיין מפתח האביב אפרת שיין IMG_5838

בזמן שהחלות נכנסו לתנור, קישטנו את הקינוח (ויש מי שגם זלל אותו מיד…)- קאפקייקס שוקולד מעולים, עם קרם חמאה במגוון צבעים, סוכריות צבעוניות ועוגיות אוריאו- כל אחד בחר לעצמו איך לקשט וכמה. היו קישוטים ממש יצירתיים ומדליקים.

מפתח האביב אפרת שיין מפתח האביב אפרת שיין מפתח האביב אפרת שיין

בשלב הזה כבר נהיינו רעבים. התיישבנו לעשות קידוש, כולל ברכה על חלות המפתח הטריות שלנו (יאירוש בירך על החלות)

מפתח האביב אפרת שיין חלות מפתח מפתח האביב אפרת שיין חלת מפתח מפתח האביב אפרת שיין חלות

ולאכול ארוחת ערב שהיתה כ״כ טעימה עד שלא הספקתי לצלם אותה… היו לנו לזניה, פסטה ברוטב אלפרדו, סלט טרי, סלט ביצים וסלט אבוקדו. ולקינוח- סלט פירות וגם בלינצ׳ס (מזל שאת הקינוח הספקתי לצלם).

מפתח האביב אפרת שיין קינוחים

היה טעים ממש וכיף אפילו יותר. אני מזמינה אתכם לחגוג את חג מפתח האביב עם היקרים לכם, בשישי הראשון שאחרי הפסח. ובינתיים- ספרו לי על מסורות מעניינות, מיוחדות או מצחיקות שיש לכם בחגים.

חג שמח!

כתיבת תגובה

פוסטים אחרונים