טיול בת מצווה בלונדון

פוסט שני בסדרת שנת המצווה, עם המלצות וטיפים לטיול בת מצווה מושלם

פעילות #ערכים של שנת המצווה , שעליה סיפרתי בפוסט הקודם, הסתיימה ממש לפני יום ההולדת ה-12 של תהל, שאותו חגגנו בטיול בת מצווה שווה במיוחד בלונדון.

את הטיול הזמנו ממש מזמן, כחצי שנה מראש, גם כי אנחנו אוהבים להיות מוכנים מראש, גם כי יום ההולדת שלה יצא בסוכות ולא רצינו לקחת סיכון שלא יהיו מקומות, וגם כי תמיד שווה להזמין מראש מבחינת עלויות.
כשליאור התחיל לתכנן את הטיול, נתתי לו 3 דגשים חשובים שאי אפשר לפספס- 1. חייבים לעבור בחנות הנעליים שאני חולמת להיות בה- אירגולר צ׳ויס
הנעליים שקניתי ב irregular choice לבת המצווה. צילום: קרן שם טוב

2. חייבים לשריין יום אחד באולפני יוניברסל, שם צילמו את הסרט הארי פוטר (תהל ואני פוטרהדס רציניות, שתינו מכורות לספרים, ולכבוד הנסיעה הואלתי בטובי לראות את כל הסרטים, למרות שממש זכרתי אותם כזוועה איומה. אז זה לא ממש נורא, והחל מהסרט הרביעי הם אפילו נראים ממש טוב, רק חבל שזה לא ממש נאמן למקור של מה שקורה בספר. אבל זה כבר דיון לפוסט אחר). הסיור היה מושלם! הגענו עם עניבות הבתים (הבאנו מהבית, תהל וליאור גריפינדור ואני כמובן רייבנקלו) ולקחנו ערכה שיש בה הסברים על כל התערוכה, כולל תמונות של מאחורי הקלעים וסיפורים מפתיעים. היו כ״כ הרבה דברים מדהימים שפוסט שלם בקושי יספיק לספר. עלינו על הגשר הארוך ועל רכבת הוגוורטס אקספרס, הצטלמנו עם אוטונוס הלילה, האופנוע של האגריד (סיריוס בעצם) והמכונית המעופפת, קנינו צפרדע שוקולד בדובשנריה (יצא קלף של אוליבנדר) וכמובן שטעמנו את הבירצפת, שהיתה מתוקה ממש, אם תשאלו אותי. ואני בד״כ אוהבת מתוק…

האופנוע של האגריד/סיריוס באולפני הארי פוטר וורנר ברוס. צילום: אפרת שיין
אוטונוס הלילה באולפני הארי פוטר וורנר ברוס. צילום: אפרת שיין
בירצפת באולפני הארי פוטר וורנר ברוס. צילום: אפרת שיין
הסלון של הדארסלים באולפני הארי פוטר וורנר ברוס. צילום: אפרת שיין

3. תכננתי לעשות לתהל צילומים לבוק גם בלונדון, אז צריך לקחת את זה בחשבון. כמובן שההנחיה הזו באה עם רשימת רעיונות שרציתי לעשות בצילומים שלה. כל הפרטים על הבוק יהיו בפוסט שאחרי הבא, אז שווה לעקוב.

טעימה קטנה מבוק בת המצווה. הסיפור המלא בהמשך הסדרה. צילום: אפרת שיין

לפני שארחיב על הטיול, המלצה חמה על המלון שהיינו בו- פרמייר אין. המלון נמצא ממש במרכז, צמוד ללונדון איי, ומאד ידידותי לילדים- ארוחת הבוקר לילדים היא חינם, היו חוברות צביעה במקום, חילקו בלונים לילדים הקטנים, הפתעות ועוד. והדבר שהכי הלהיב את תהל- מכונת גלידה של בן אנד ג׳ריס בלובי :)

בן אנד ג׳רי בלובי המלון. צילום: אוסף פרטי. אפרת שיין
אז אחרי שהיתה לנו מסגרת של זמן, מקום ומקומות שהם חובה, אפשר להוסיף עוד פינוקים ובילויים מסביב:
– שופינג! תכלס הכי חשוב, לא? אחרי חנות הנעליים שלי (קניתי 2 זוגות, ואם הייתי יכולה הייתי קונה 20) התחלנו בנקסט ברח׳ אוקספורד- חנות מושלמת שהייתי עוברת לגור בה מרוב שהיא מהממת. ואז עברנו לפריימארק, והאמת שכל מילה נוספת מיותרת. אולי חוץ מאשר שקנינו חצי חנות (טוב, קניות לחמישה! כולל חליפות לבנים לאירוע של תהל, נעליים וכו׳). טיפ חשוב- קחו מהבית את המינימום הנדרש, כדי שתוכלו לחזור עם המקסימום שתרצו. אנחנו נסענו עם 2 מזוודות כמעט ריקות, וקנינו אחת חדשה בפריימארק. לא היה לנו בכלל אוברוויט.
 
שופינג בפריימארק. ועוד כמה מקומות. צילום: אוסף פרטי. אפרת שיין

סיור גרפיטי מודרך עם arternative שהיה חוויתי ומרתק, וכמובן על הדרך עשינו את צילומי הגרפיטי לבוק. אחרי הסיור הלכנו לאכול ב boxpark – מעין שוק שמורכב מקוביות קוביות של חנויות – כל קוביה בנושא אחר, מיני חנויות של אופנה, אביזרים, קינוחים, אוכל.

סיור גרפיטי בלונדון. צילום: אפרת שיין
סיור גרפיטי. צילום: אוסף פרטי. אפרת שיין

תצפית במגדל סקיי גארדן. חובה להירשם מראש. תצפית מושלמת ומומלצת מאד. חשבנו ללכת ללונדון איי ואני שמחה שויתרנו והלכנו לסקיי גארדן. רואים ממש הכל, אפשר לנוע בחופשיות במתחם הגדול, והעיקר לרדת מתי שרוצים. ויש שם גם בית קפה קטן, וכסאות עם כרבוליות.

תצפית ממגדל סקיי גארדן. צילום: אוסף פרטי. אפרת שיין
תצפית ממגדל סקיי גארדן. צילום: אוסף פרטי. אפרת שיין
סיור בשכונה היפהיפיה נוטינג היל, עם כל הבתים הצבעוניים שבה, שגם הם נכנסו לבוק של תהל. מומלץ להגיע ביום ראשון- יש שם שוק מקסים. מצאנו גם חנות וינטג׳ מעלפת, שאם הייתי יכולה הייתי מייבאת חצי ממנה בשביל הסטודיו.
טעימה קטנה מבוק בת המצווה- נוטינג היל. הסיפור המלא בהמשך הסדרה. צילום: אפרת שיין
טעימה קטנה מבוק בת המצווה- נוטינג היל. הסיפור המלא בהמשך הסדרה. צילום: אפרת שיין

החלפת משמרות, כי אי אפשר בלי זה. אנחנו היינו בהחלפת משמרות של השומרים עם הסוסים, אם אתם הולכים שימו לב שברגע שהם מתחילים לשוחח ביניהם (השומר הנכנס והשומר היוצא) אין למה להמתין, ואפשר ללכת. יש להם שיחה ארוכהההההההה

החלפת משמרות בלונדון. צילום: אפרת שיין

מחזמר. אנחנו היינו ב״fame” כי ליאור ואני התלהבנו וחשבנו שזה דומה למה שאנחנו מכירים משנות השמונים. זה לא. היה נחמד, אבל בואו נאמר שזה לא ברשימת המומלצים שלי. אגב אם טרם ראיתם את מאמאמיה, על זה אני ממליצה בחום (ראינו את זה כשההפקה המקורית היתה בארץ- מדהים! שימו לב שההפקה שמופיעה כיום בארץ היא בעברית, כולל השירים שתורגמו. מי שזה מעצבן אותו כמוני, עדיף לשקול פעמיים).

מדרגות התיאטרון. צילום אוסף פרטי אפרת שיין

בית קפה מקסים עם שירות מעולה, שאכלנו בו קינוח אחד הטעימים שנתקלתי בו אי פעם- bird, בדרך לקמדן מרקט. אכלנו שם כדורי בצק מצופים בסוכר וקינמון, פשוט מעדן.

קינוח מושלם ב bird . צילום: אוסף פרטי אפרת שיין

אני רציתי מאד ללכת להופעה, עם עדיפות לאיזשהו קאבר של קווין. חיפשנו משהו שתהל תאהב- היא מאד אוהבת את אריאנה גרנדה, אבל כשהזמנו את הטיול אריאנה היתה בטור ללא הופעות בלונדון. מזל שליאור היה מספיק חכם כדי לעקוב אחריה, וגילה שהיא הוסיפה כמה הופעות בלונדון בדיוק בימים שהינו שם. מה הסיכוי? האמת שעוד התלבטנו לגבי זה, כי העלות ממש גבוהה, ועוד אירוע בת מצווה לפנינו על כל המשתמע מכך.אחרי התלבטויות רבות הבנו שזו הזדמנות חד פעמית, ושהולכים על זה. איך הודענו לתהל? קודם כל קצת עבדנו עליה, כי ככה זה כשיש אבא מצחיקן. מצרפת את צילום המסך של הפוסט שהעליתי עם הסיפור בקבוצת ״מאמאצחיק״.

ההופעה היתה מדהימה. תהל התרגשה ממש, ידעה את כל השירים בע״פ ואפילו זיהתה איזה שיר הולך להתחיל עוד לפני שהיה אקורד ראשון. שימו לב מי שהולך להופעה של אריאנה שאסור להכניס תיקים אלא אם הם שקופים, מומלץ להצטייד מראש. לגבי המרצ׳נדייז שקורצים לכל המעריצות- העלויות גבוהות מאד, ואם הילדה קצת סבלנית שווה להזמין מחו״ל כמה חולצות במחיר של חולצה אחת. אנחנו הזמנו טישירט וגם חולצת פוטר מעליאקספרס, וקנינו בפריימארק כובע, תיק, טייץ וחולצה של אריאנה וכל זה במחיר של חולצה וחצי מאלו שנמכרות במופע.

הופעה של אריאנה גרנדה בלונדון. צילום: אפרת שיין
הופעה של אריאנה גרנדה בלונדון. צילום: אפרת שיין
הופעה של אריאנה גרנדה בלונדון. צילום: אפרת שיין
הופעה של אריאנה גרנדה בלונדון. צילום: אפרת שיין
חולצת אריאנה גרנדה, טעימה מבוק בת המצווה. צילום: אפרת שיין

איך סיפרנו לתהל על ההופעה בסוף? הכל בפוסט הבא, על 12 המתנות שהכנו לה ליום ההולדת. מוזמנים לעקוב .

כתיבת תגובה

פוסטים אחרונים