הכנסה פסיבית ממכירת תמונות אונליין

אני צלמת כבר לא מעט שנים, אבל אתם מכירים כנראה רק את הצילומים שאני מצלמת עבור משפחות ועסקים. היום אני רוצה להפתיע אתכם – אני גם מוכרת תמונות לאתרי סטוק בינלאומיים, וממליצה על זה בחום כערוץ הכנסה פסיבי.

צילומים בסטודיו של אפרת שיין
צילום: אפרת שיין

מי שעוקב אחריי בפייסבוק בוודאי ראה לא פעם עדכונים על כך שאני מוכרת תמונות באתרי סטוק בינלאומיים.
כצלמת אני אוהבת לצלם ממש כל פרט קטן או גדול, מה שאומר שיש לי מיליוני תמונות על המחשב שצילמתי במשך עשרות שנים. לפני כשנה העליתי לראשנה תמונות לאתר סטוק בשם ״שאטרסטוק״ (אתר מאד מוכר בעיקר לכל מי שאי פעם עיצב איזשהו חומר שיווקי וחיפש לקנות תמונות או קובץ וקטורי לעיצוב). התמונות שהעליתי התחילו להמכר די מהר, ואט-אט צברתי עוד ועוד תמונות בגלריה האישית שלי, אליה אני משתדלת להעלות צילומים בכל הזדמנות. ״כל הזדמנות״ אגב זה לא ממש בתדירות גבוהה כמו שזה נשמע. בהתחלה היה לי קצת יותר זמן פנוי והעליתי אחת לחודש בערך, כיום אני מעלה תמונות שצילמתי במיוחד לחגים למשל, או אחת לכמה חודשים אם הצטברו תמונות טובות שערכתי.

פלמינגו פלסטיק צילום אפרת שיין
זו התמונה הראשונה שמכרתי באתר סטוק

למה להעלות תמונות לאתרי סטוק? הסיבה המקורית היתה הכנסה פסיבית. צילמתי תמונות, העליתי, ועכשיו האתר עושה בשבילי את העבודה- הם מאחסנים ומשווקים ומוכרים בפועל ללקוחות, ואני מרוויחה את הכסף. נכון, לא מדובר בסכומי עתק, אבל הדולרים מצטברים וזה ממש כיף לקבל פתאום סכום נחמד לחשבון.
סיבה נוספת היא הכיף שבזה. תחשבו איזה כיף זה שהצילומים (או האיורים / עיצובים) שלכם מפורסמים בכל העולם, ואנשים מכל העולם יכולים בקליק אחד לבחור ולקנות את האמנות שיצרתם! כל תמונה שנמכרת מרגשת אותי מחדש.
סיבה שלישית היא שבתור מעצבת גרפית בעברי, אני מודעת היטב לאתגר שיש בלמצוא תמונות סטוק של חגים יהודיים או מוצרים ישראליים ברשת, וממש שמחה שיש לי את האפשרות ליצור צילומים שיכולים להקל על הקולגות שלי.

ברכה לפסח צילום אפרת שיין
רקע לכתיבת ברכה לפסח. צילום: אפרת שיין

אבל… לא רק תמונות של סמלי חגים ויהדות נמכרות באתרים- תמונות, איורים ועיצובים גרפיים בכל נושא שתעלו על דעתכם נמכרים שם מדי יום. מה שאומר שכל אחד שרוצה ויכול לייצר קובץ איכותי ומעניין, יכול למכור תמונות ולהרוויח עליהן כסף.
בקיצור, התלהבתי, חפרתי, מזמינה אתכם לראות את הגלריה שלי באתר שאטרסטוק ובאתרים נוספים- קישורים בסוף הפוסט , וגם אוסיף קישור לרישום למי שרוצה לעשות את הצעד הזה.

מוזמנים להגיב, לשאל ולכתוב לי, וגם לשתף בתמונות שלכם :)

אפרת

קישור לגלריות שלי באתרי הסטוק השונים:

פוסטים אחרונים